Tolkebistand

SOM PATIENT HAR DU RET TIL TOLKEBISTAND NÅR:

1. dit danske sprog ikke rækker til at føre en samtale og forstå en information

2. når du har et svært hørehandicap der kræver hjælp fra døvetolk.

3. når lægen skønner, at det er nødvendigt af hensyn til kommunikationen omkring behandlingen.

Det er lægen, der skønner om tolkebistand er nødvendig og lægen, der står for at bestille en professionel tolk.

Der vil altid blive bestilt tolk, hvis vi skønner, at der er behov for det. Hvis vi skønner, at der er behov for tolk, vil dette blive meddelt, når du bestiller tid. Vi sørger for bestillingen og du skal således ikke selv gøre noget for at få tolk.

For at sikre en høj og ensartet kvalitet i behandling og patientsikkerhed, anvender vi professionelle telefontolke fra TolkDanmark med de rette professsionelle kvalifikationer. Du kan derfor ikke selv medbringe en tolk til samtale med læge eller personale.

 

Tolkene har tavshedspligt.